Powłoki hydrofobowe w przemyśle i produkcji

Powłoki hydrofobowe w przemyśleJak ograniczyć koszty produkcji oraz mieć konkurencyjną, atrakcyjną w oczach klientów ofertę. Powłoki hydrofobowe – zalety zastosowania w przemyśle, oraz produkcji.

We wcześniejszych artykułach wiele pisaliśmy o zastosowaniu nanotechnologii w sytuacjach ułatwiających codzienne życie. Dziś nieco więcej o możliwościach zastosowania preparatów hydrofobowych na masową, przemysłową skalę.

Dzięki właściwościom hydrofobowym powierzchnie nabywają możliwość samooczyszczania się. Ta cecha pozwala dłużej zachować czystość na wszelkiego rodzaju liniach produkcyjnych. Wyobraźmy sobie sytuację, w której proces produkcyjny musi zostać co jakiś czas wstrzymany w celu zachowania czystości maszyn. Po pierwsze unieruchomienie maszyn powoduje przerwanie procesu produkcji, przestoje tj. policzalne straty. Po drugie, od częstotliwości tego częstego zabiegu zależą koszty zakupu środków czyszczących oraz opłacenia dodatkowej pracy ludzkiej, personelu konserwującego urządzenia.

Dlatego część firm coraz częściej wypróbowuje zalety nano powłok na przemysłową skalę. Choć inwestycja w setki, a nawet tysiące litrów preparatów hydrofobowych wydaje się być kosztowna, to w dłuższej perspektywie prowadzi do zdecydowanych korzyści – mniejszych wydatków związanych z rzadszym czyszczenim maszyn, oraz zwiększenia płynności produkcji. Na polskim rynku także działają producenci oferujący nanopowłoki hydrofobowe dostarczane w hurtowych ilościach do fabryk. Ceny i warunki z reguły ustalane są indywidualnie.  Także jakość samych preparatów (patrz kąt zwilżania)

Powłoki hydrofobowe w przemyśle fabryka

To jeśli chodzi o zastosowanie nanapowłok do zoptymalizowania procesu produkcji. Jest jeszcze drugi sposób zastosowania ich na masową skalę w celu zwiększenia przychodów firmy i konkurencyjności oferty.

To pokrywanie powłoką hydrofobową produktów oferowanych klientowi końcowemu. Mamy tu na myśli szyby, kabiny prysznicowe, blaty, okna, okulary i wiele innych przedmiotów. Otóż okazuje się, że często hydrofobowość jest cechą, która w momencie podejmowania decyzji zakupowej przez klienta może być decydująca. Weźmy za przykład kabinę prysznicową. Mając do wyboru dwie, tj. jedną pokrytą niewidzialną powłoką o właściwościach samooczyszczających oraz kabinę bez powłoki, w nieco niższej cenie, konsument coraz częściej wybiera tę pierwszą – nieco, lub wiele droższą. To za sprawą prostej kalkulacji – „szyba w mojej kabinie będzie czysta przez dłuższy czas, dzięki temu nie będzie wymagała częstego, kłopotliwego mycia”. Koniec z kamieniem.

Wiele firm z hydrofobowości swoich wyrobów uczyniła przewagę konkurencyjną, co jest coraz częściej argumentem do podjęcia właściwego wyboru przez kupującego, oraz ułatwia sprzedawcom przekonywaniem konsumentów do optymalnych wyborów w punkcie zakupu w momencie podejmowania decyzji.

Co wydaje się nieco przewrotne, fachowa terminologia wbrew pozorom, pomimo zawiłej terminologii (a może właśnie dzieki niej?) wpływa na decyzję klientów. Przykład – 2 kabiny

  1. Kabina prysznicowa X – wykonana z najnowocześniejszych materiałów, tania, trwała, niezawodna
  2. Kabina prysznicowa X – wykonana z najnowocześniejszych materiałów, trwała, niezawodna, pokryta niewidzialną nanopołoką, o stwierdzonych naukowo właściowościach hydrofobowych, o kącie zwilżania 150′, dzieki której szkło samoczynnie się oczyszcza, eliminując tym samym potrzebę częstego mycia oraz osadzanie się kamienia. Nanotechnologia stosowana na kokpitach odrzutowców.

Którą wybierasz?

Komentarze